dondeestavera.reismee.nl

De cirkel is rond

Back in Buenos Aires, waar het allemaal begon 3,5 maand geleden. Gek genoeg voelde het bij mijn aankomst meteen als thuis. De grote hoeveelheid taxi´s, de stylish geklede mensen, de lekkende airco´s boven je hoofd, de enorme gebouwen, het gezicht van Evita op de 16 stroken brede ´9 de Julio´ en het weerzien met Emmy. We hebben twee avonden gefeest in Milhouse, ons hostel en zijn nu in Colonia, een stadje aan de overkant van de rivier, in Uruguay. Even bijkomen.

Twee weekjes geleden heb ik na de Braziliaanse kant van de Iguaçu watervallen de Argentijnse nog bezocht. Daar heten ze Iguazu, lekker fonetisch als de Spaanse taal is. Een prachtig natuurpark waarbij je de watervallen vanaf verschillende hoogten kunt bekijken. Vol vlinders, slangen, wasberen, gieren (iew!) en nog veel meer beesten. Ik heb samen met het pedante Deense jongetje en nog veel meer toeristen een showerboat genomen. Daarmee ga je, je raadt het al, met een speedboat onder de watervallen. Zeiknat kom je er onder vandaan. Lekker verfrissend!

Na Iguazu heb ik de bus gepakt richting Rosario. Eindelijk zien hoe mijn zusje woont, leeft en werkt in de geboortestad van Messi. Ze heeft een super leuk huisje samen met Mariel, een Argentijnse chica die geen woord Engels spreekt. Super gezellige meid en ook nog goed voor Marije d´r Spaans (en voor dat van mij). We hebben op het strand gelegen, we zijn uitgeweest, we hebben het monument van de vlag gezien, in het cafe van Messi een koffietje gedronken en veel gelachen. Vooral om de mannen die steeds maar weer op d´r vallen. Vrienden zijn met mannen is hier echt onmogelijk. Ik ben zelf nog naar de kapper geweest voor de dooie puntjes die je krijgt na 3 maanden zon, kou, buitenleven en hosteldouches. 1,5 uur en 3 kopjes mate later liep ik weer naar buiten. Geniale ervaring. Ze nemen alle tijd, hebben niks beters te doen en kletsten de oren van mijn hoofd.

Marije d´r Spaans is echt goed aan het worden. Ze kan zich prima redden en ze kan elke anekdote gewoon overbrengen aan haar huisgenootje. Leuk om te zien!

Na 5 daagjes bij mijn zusje heb ik de bus naar Buenos Aires gepakt voor mijn laatste weekje Zuid-Amerika. Dubbel gevoel. Gelukkig zat Emmy al in het hostel en konden we meteen door naar de bar om onze reis te beklinken met een fris biertje. Wat een toffe tijd hebben we gehad.

Vanavond gaan we weer richting Buenos Aires voor mijn laatste dagje. Dat wordt steak eten, een enorm ijsje halen op Avenida Callao en rode wijn drinken in Las Heras, een park in Palermo waar we de eerste weken elke dag rondhingen. For old times sake...

Tot snel allemaal!

Reacties

Reacties

leo

fijn hoor goeie reis heb jij gemaakt zeg ,goeie reis en welkom thuis.kos xx

leo lemsom

bedankt voor al je mooie verhalen, tot snel.
Leo

leo lemsom

net te laat, leo is me net voor............

Liza

Veer, wat klinkt dat toch weer top! Vind het serieus jammer dat je reisverslagen dan nu ook afgelopen zijn, je schrijft zo lekker :-) Geniet van je laatste dag en neem de spirit en als het kan ook lekker wat zon mee naar NL! Gaan we snel in Utrecht/Zutphen of in between wijntjes drinken, live zijn je verhalen vast nog leuker! Goede reis! Liefs

Zuzze

Lieve zus, geniet nog even héééél erg van je laatste dagjes!!!!!! En ik vond het super leuk dat je er was, had gelijk heimwee erna haha. Dikke kus xxxx

0 + 0

Lieve Veer. Wat heb je veel gezien/meegemaakt/gefeest/gedanst/kou gevoeld/gezweten/gevaarlijk gedaan!! en nog veel meer.
We hebben genoten van je verhalen maar zijn ook heel blij je binnenkort weer te zien. Nog een paar fijne dagen, goede vlucht, liefs, dikke kus.

Rolf

Welkom thuis, je vrienden en familie staan voor je klaar. Even afkicken vrees ik, neem je tijd. Dikke kus.

Ing

Mooie afsluiting zo: je zus bezocht en weer terug in Buenos Aires waar je bent gestart. Met Emmy ga je vast nog je reis op gepaste wijze afsluiten. Nu al herinneringen ophalen, die vast nog heel vaak terug gaan komen in de toekomst. Die heb je maar mooi binnen! Tot later deze week, Liefs Ing

Petra

Lieve Veertje,
Wat een avonturen heb jij beleefd, geweldig te lezen, elke keer weer! Geniet van de laatste avond en van de terugreis. Heb heel veel zin om je weer te zien!

Dikke knuffel van mij

d

..........snif ...........

ria fielmich

Hola Vera, wat een geweldige tijd heb jij gehad! Ik heb genoten van al je verhalen en belevenissen. Kom ze vooral live nog een keertje opnieuw vertellen! En je weet het: bij het afscheid beginnen de herinneringen..

Frank

Mooi afsluiting, Vera!
Ik kijk er naar uit om je weer te zien binnenkort!

Kris

Beertje!!

Zondag knuffelen!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!