dondeestavera.reismee.nl

Precious Peru

En toen was ik ineens in Peru. Nooit gedacht dat ik zoveel zou kunnen zien in 3 maanden tijd. Ik verras mezelf elke keer weer.Samen met Joe en Sam ben ik na Copacabana aan het titikaka meernaar Arequipa afgereisd. Ook wel´de witte stad´ genoemd vanwege het witte gesteente waar de huizen mee gebouwd worden. De stad ligt in een enorme vallei en vanaf het dakterras van ons hostel zagen we de drie grote vulkanen die de stad omringen. Heel imposant.

Ook het Plaza de Armas is prachtig! Mooi onderhouden groen en rondom overal statige gebouwen met mooie balkons en erkers. Na een paar dagen poolen, pasta schotels maken en flaneren op de straten was het tijd voor actie: paardrijden! De paarden hadden erg veel energie want ze wilden alleen maar galloperen. Toen ik eenmaal doorhad waar de rem zat vond ik het geweldig. Zodra er een open vlakte wasdeden we wedstrijdjes en mijn paardje won elke keer weer!

Na een paar dagen Arequipa ben ik met Sam richting de kust gegaan. Drie daagjes op het strand gelegen, geprobeerd te zwemmen in de enorm sterke stroming en uiteten geweest. We waren de enige gringo´s in town! Leuk om dat ook eens mee te maken. Aardige, behulpzame mensen en af en toe een rare, verraste blik. Ook liep er een pelikaan rond die het aas van de vissers probeerde te jatten. Hilarische taferelen kan ik je zeggen.

En toen richting Cusco! Herenigd met Matten Joe hebben we onder andere cavia gegeten (Floekie... crispy baked in the oven), een superslechte circusact bekeken in een cafe en de berg opgeklommen om het prachtige uitzicht over de stad te bekijken. Cusco is een hele mooie stad en de startplek voor een incatrail richting deMachu Picchu, de oude stad van de inca´s. Machu Picchu was als een sprookje. Enorm steile, groene bergen met ineens daar in het midden het geraamte van eenstad van 500 jaar oud. Ik had een ticket om de Huayna Picchu te beklimmen, eendik uur steile trappen beklimmen om een fantastisch uitzicht te hebben. Het was het waard. Wow!

Sinds dinsdag, de dag waarop ik naar Machu Picchu ging, ben ik weer alleen op pad. Best raar na4 weken samen gereisd te hebben met leuke mensen. Een beetje een dipje heb ik wel gehad de afgelopen dagen. Gelukkig ontmoette ik gisteren een betweterig Deens jongetje die zei: if you´re traveling you learn to accept that the world doesn´t always follow your rhythm. En gelijk heeft hij!

Na een superfijne vlucht (wat gaat dat snel vergeleken met een bus!) van Cusco naar Iguazu heb ik vandaag de watervallen gezien aan de Braziliaanse kant. Wat is dat indrukwekkend! En voor zover ik gehoord heb is de Argentijnse kant nog beter. And guess what, it´s on the menu for tomorrow :-) Daarna de bus naar Rosario. Zussie, de bus komt eraaaaaaan!

Nog maar 2 weekjes...

Liefs!!

ps. bedankt weer voor de vele reacties. Hartverwarmend!

Reacties

Reacties

Zuzze

Te espero a las 11 para abrazarte!

Flo&co

Haahaha Veer, ik voel me zoooooo suf en burgelijk down town Enschede met twee kids als ik al je gave verhalen lees..Kijk er naar uit je foto's te bekijken!! Dikke knuf en geniet van het moois en de onbeperkte vrijheid de komende twee weken!!

Petra

Veer, je schrijft echt heerlijk! Ik krijg kippenvel als ik je verhalen lees. Omdat het fijn is om te lezen, en omdat het mij steeds weer terug brengt naar mijn reizen (vooral het gevoel van samen en alleen reizen raakt me). Geniet van alles, ook van het alleen zijn, want dan kun je weer extra genieten als je met leuke mensen samen bent.
Veel liefs van mij

Veer

Hoe gaaf, Machu Picchu!!! Die staat ook zeer hoog op mijn bucketlist ;-)
Nog even lekker genieten daar en ik vind het allemaal KEI stoer wat je aan het doen bent! (vooral het eten van die Cavia, RESPECT, hihi)

Dikke kus,
Britte

Emmy

Nice nice nice!! Wat een avonturen weer! Veel plezier bij de watervallen! Argentijnse kant is nog veeeeel beter dan de Braziliaanse! Geniet met Marije en tot de 19e!!! Xx

0 + 0

Arme cavia. Wat heb jij een conditie zeg: een uur via steile trappen de berg op. Wat fijn dat je al dit moois kunt zien. Zou je niet eens graag 6 of 8 ogen willen hebben, want ik denk dat je 't gevoel hebt ogen tekort te hebben om al het moois te kunnen zien dat je tegenkomt.
Nu schiet het echt op hè. Heel veel plezier nog hoor. En.... pas goed op jezelf. Liefs van ons beiden.

Rolf

Wat een ervaring Veer, mooi dat je het allemaal kan meemaken. We hebben overigens niet het idéé dat je alles schrijft.......ha, ha horen we later wel weer. Kus uit Gorinchem Rolf , Vic, Tijs en Koen.

Leo

Hoi Vera,

Fantastische belefenissen om nooit te vergeten.
Dit raak je nooit meer kwijt. Als je oud en krakkemikkig bent teer je hier nog op, onthoud dat maar.

Leo Renesse

Beanne

Duuhh...natuurlijk wint jouw paard elke keer!!
Geweldig verhaal zeg! Had je nog een mailtje gestuurd paar dagen geleden met een vraag...??! Komt wel zusje, geniet nog verder van de komende weken. Dikke beso!!

Loes

Querida prima, increible!!! Wat een vette verhalen weer. Ongelooflijk hoeveel plekken je kan zien in 3 weken. Geniet van elke dag de laatste 2 weken. Liefs uit Renisse x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!