dondeestavera.reismee.nl

Adventure in Valpo

De afgelopen weken vlogen voorbij. Drie weken gevuld met hiken in Torres del Paine (inclusief van die uberhippe nordic walking sticks), chillen in hippie dorp El Bolson, stappen in Bariloche tussen de St Bernard honden, wijn drinken en paard rijden in Mendoza, een rondleiding in Santiago door Catalina en ontspannen in Valparaiso.
Torres del Paine was, zoals ik al dacht, fantastisch. Een prachtig natuurreservaat met spiegelmeren en besneeuwde bergtoppen in een foto. Waar het aan de ene kant van de berg enorm hard waait is het aan de andere kant wind- en muisstil. Op de derde dag had het 's nachts hard geregend en moesten we een rivier oversteken. Met onze schoenen om onze nek gebonden en de backpacks op de rug hebben we ons een baan door het hardstromende water gebaand. Spannend joh! Supercool! Het herinnerde me heel erg aan het 'dammetjes bouwen' vroeger in van die riviertjes in Frankrijk. Al was deze ietsje ruiger en kreeg ik de rotsen niet van hun plek.
Na het hiken was ik wel toe aan wat ontspanning, op naar hippie stadje El Bolson! Ik kwam in een bus terecht met een aantal leuke reizigers. Een Duitse meisje, twee Nederlandse jongens uit Deventer en een Amerikaan. Met Monika, Stefan en Wybren hebben we uiteindelijk nog in Bariloche afgesproken voor een avondje uit. Leuk dat dat zo gemakkelijk gaat via facebook! Op dit moment zit ik met de Amerikaan, Thomas, in Valparaiso. Ook dat contact is dus gebleven.
In El Bolson kwam ik drie Belgische meisjes tegen (de gigi's, zoals ze zichzelf noemen) en dat bleken hele gezellige dames te zijn. We hebben samen gebarbecued, de hippiemarkt bezocht, naar Bariloche gereisd en uitgeweest. Ontzettend leuk! En vanmorgen zijn ze vertrokken uit Valparaiso, waar we ook weer een paar dagen samen hebben rondgelopen.
Tussendoor ben ik ook nog langs Catalina, een vriendinnetje dat ik in Uppsala ontmoet heb 5 jaar geleden, gegaan. Geweldig om te zien hoe haar leventje er in Santiago uitziet. Ze heeft me heel de stad laten zien en ondertussen hebben we herinneringen van Zweden opgehaald. Jattebra! Fijn ook om al m'n was een keer goed te wassen...
Vandaag ben ik voor de 5e dag in Valparaiso, een karakteristiek stadje aan de kust van Chili. Op een heuvel, veel gekleurde huisjes, goeie eettentjes en leuke mensen. Alleen.... de 29e februari wordt voortaan mijn pechdag denk ik. Allereerst ging mijn super mooie sandaal kapot... Grrrr! En vanmiddag liep ik lekker te flaneren met mijn leuke tasje uit Buenos Aires, toen er ineens een twaalfjarige gastje naar me toe kwam en mijn tasje van m'n lijf af rukte. Wat?! Ik slaakte een gilletje en Thomas, mijn matti uit Amerika, rende achter hem aan. Helaas was hij te snel en had hij mijn camera, telefoon met NL'se simkaart en wat geld buit gemaakt. Toen de adrenaline eenmaal was gezakt heeft Thomas de lunch betaald. Gelukkig is alles vervangbaar en dekt mijn reisverzekering alles :-)
Lieve mensen, bedankt voor alle leuke berichtjes. Ik heb niet veel tijd achter de computer dus ik kan niet overal op reageren, maar ik vind het superleuk om te lezen!
Dikke beso!

Reacties

Reacties

Liza

Wat heb je het goed voor elkaar lady! Laat jou maar schuiven! Of is dat een Zutphense uitspraak? Stoer iig!
Have a lot of fun! X

Dad

Prachtige belevenissen en ontmoetingen, Vera. Leuk dat je een link legt met je vroege jeugd door de dammetjes in Frankrijk. Jammer van 'dat gast' die er met je spullen vandoor ging. Hoe weet je trouwens dat ie twaalf jaar is -:)
xx

Petra

Wat krijg ik veel energie van dit verhaal Veer! Echt te gek om te lezen dat je het zo leuk hebt. Krijg opnieuw helemaal de reiskriebels, fijn om ook weer aan mijn avonturen te kunnen terugdenken dankzij jou. Voor die gestolen tas doet mij aan iets denken, haha. Keep up the good spirit and enjoy!

Liefs,
Peet

Ing

Ik word gewoonweg blij van je verhalen! Heerlijk om de tijd te hebben om oude en nieuwe mensen te ontmoeten, te genieten van Zuid-Amerika, lekker eten en drinken.
Zo'n gastje houdt je dan toch weer even bij de realiteit van alledag... Nieuwe camera uitzoeken en weer gáán.
XX

Marije

En waar is het verhaal over het paardrijden in de fucking Andes in fucking Mendoza? Vergessen? Santiago en Valparaiso klinkt super leuk, en ook leuk dat je die Thomas weer hebt gevonden daar! Ga je nu naar B to the Olivia? Kusss

Loes

Nicht! Ongelooflijk dat je de afgelopen tijd al zoveel dingen hebt gedaan!! Chili lijkt me echt geweldig. Veel plezier met de Amerikaan en al je andere vrienden die je daar tegenkomt, klinkt goed! Geniet ervan, dikke beso terug uit Adam! xx

Alex en Flo

Klinkt weer goed!! Als je nu nog niet *ZEN* terug komt met een (over)loaded battery..dan weet ik het ook niet meer:-) Hopelijk niet te veel foto's op je camera staan die die kleine smurf gejat heeft, ratjes zijn het..
Geniet nog ff!!!
xxxx

0 + 0

Wat een leul en mooi verhaal weer
Vera, hoewel...., jammer dat jij, noch matti Thomas dat ventje niet bij z'n kladden kon pakken. Stonden er veel foto's op die je nog niet ge"saved" hebt, want dat zou jammer zijn. Een andere camera komt er wel weer. Wat een spannende belevenissen allemaal zeg. 3 x COOL.
Heel veel plezier hoor. Dikke kus: xxx xxx (2x dus)

Moo

Veer,

Heerlijk verhaal weer! Ik hoor jou gilletje al na die gruwelijke straat roof! Eikel. Maar wat heb je al veel mooie dingen gedaan, super! Geniet ervan en dat je nog maar veel km's mag lopen. Waarom doe je het niet met bepakking in juli? Moet een eitje zijn voor je nu! haha!

Dikke kus Moo

Steef

Wat een fijn verhaal weer! Wel blijven sturen hoor, is leuk :) xx

Eefje

Hey lieve Vera,

Wat klint dat super! Allemaal plekken waar ik ook ben geweest ;-) Geniet lekker verder! Wij beginnen wel weer zin te krijgen om je weer te zien... Nog even wachten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!