dondeestavera.reismee.nl

Tango en Spaanse les

Na een weekje Buenos Aires ben ik al helemaal gewend aan de stad. De lekkende airco´s boven je hoofd als je op de stoep loopt (in het begin dacht ik dat het regende...), de enorme afstanden om ergens te komen, de Spaanse taal, het gebrek aan Engels-sprekende porteños, de ontzettend aardige reactie als je in het Spaans praat, empanadas eten, rode wijn drinken en zonnen op enorme dakterrassen. Heerlijk!

Buenos Aires betekent ´goede lucht´. Deze naam is ooit bedacht omdat het de enige plek in de omgeving was waar geen moeraslucht hing. Tegenwoordig ruikt het het hier niet meer zo lekker en is de lucht zeker niet schoon. Als er een bus optrekt naast je sta je ongeveer 30 seconden in een zwarte wolk te zoeken hoe je eruit komt. Gelukkig kunnen m´n longen straks bijkomen in de schone lucht van Patagonie.

Vanaf maandag heb ik Spaanse les met allerlei nationaliteiten door elkaar. Ik vind het super leuk om weer eens les te hebben en ik ben super gemotiveerd. Ik herken mezelf niet terug! Geen oefening is me teveel. We hebben een super leuke lerares, die bij alles wat ze uitlegt geluidjes maakt en dingen voordoet. Hilarisch echt. Morgen neem ik een empanada voor haar mee om te bedanken!

En om het integreren nog iets te stimuleren had ik me in Nederland al ingeschreven voor tango lessen. De Argentijnse is heel wat anders dan die we in Nederland leerden bij Janvier (haha...). Veel sensueler en dichter bij elkaar. Zodra je teveel ruimte tussen jou en je partner laat komt de lerares je tegen elkaar aan duwen. Ze zijn hier niet flauw! We kregen les van een vrouw die met Bill Clinton en Julio Iglesias gedanst heeft, een heel charmante dame die samen met haar man deze tangoschool runt. Ik vond het fantastisch.

Morgen laatste les Spaans, ´s avonds asado (barbecue met enorme lappen vlees) en daarna salsa. We staan op de viplijst! Ben benieuwd!

Dikke beso!

ps. Super bedankt voor jullie reacties. Estoy contento!

Reacties

Reacties

mam

Klinkt allemaal geweldig Veert! Je schrijft zo, dat ik je voor me zie dansen, gracieus en sensueel. Prachtig.
xxxxx

Loes

Klinkt goed nichte! Geniet lekker van nieuwe dingen leren, dansen, enorme lappen vlees braden en wijn drinken. En vooral gewoon heel veel bueno aire inademen daar! Que te disfrutas :D

0+0

Lieve Beer,
't Is waar wat mam schrijft. Je ziet het gewoon voor je. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoop dat je veel 'bueno aire' kunt inademen want dan dans je nog beter.
Dikke kus.

Zuzze

Hee lieve zus, Buenos is gewoon zó Buenos! Ik vond het super leuk om er een paar dagen samen te zijn en te zien dat jij het ook zo geweldig vindt. Dikke beso en we bellen xxxx

Frank

Spaans leren, tango dansen en grote lappen vlees eten: klinkt goed!

Heel veel plezier!!

Kus Frank

Steef

Klinkt echt als één groot feest! Me = jealous :)

Tessa

Hey veertje,

Wat je daar allemaal doet klinkt als een prima dag/avond/nacht besteding. Taalles, dansles en lekker eten en drinken, dat kan niet missen!
Enjoy de aanval van studiebollerigheid ;)

x
Tes

Britte

Deze verhalen zijn een heerlijke onderbreking van mijn dag, zo tussen alle vergaderingen door!
Met een even levendige fantasie als de mensen hierboven, zie ik het helemaal voor me en waan ik me voor enkele momenten ook daar in die 'goede lucht' ...
Vraag je je wel af waar sommige van ons hier in Nederland in hemelsnaam mee bezig zijn ;-)

ciao!

Liza

Na een dramatische 2daagse met collega's in Zuid Limburg, lees ik vol jaloezie je heerlijke verhaal! Mis een beetje de "like" buttons hier: "like" "like" "like"

Beso!

Be

wat een heerlijk leven heb jij momenteel liefje!! Klinkt helemaal super! En Tango dansen op allstars is vanaf nu HIP! Isssss.... Dikke Beso!

leo lemsom

heb met plezier je verhaal gelezen, groetjes Leo L.

Jennie

Veer, ik zit hier met m'n tel aan m'n oor, want sta in de wacht bij NMA want ik kan geen factuur printen, met op de achtergrond de vergadering van Hans en Thea en hoor Hans ineens vragen ,, hebben we eigenlijk wat gehoord van Vera'' waarop ik zei ,, Ze houd een blog bij!'' en betrapte mij zelf dat ik nog helemaal niet op je blog heb gekeken!! Je blog gelezen en het maakt het wachten bij NMA veel leuker! Super leuk! Had jij je dit allemaal voor kunnen stellen? Neem nog een wijntje voor mij en doe daarna je dansje!!
Dikke kus,
Jen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!